مدیریت یک شرکت استارتاپی | معرفی بازی Startup Company

معرفی بازی Startup Company

تو این مقاله میخوام بازی استارتاپ کمپانی بهتون معرفی کنم، توی این بازی میتونید راه اندازی و مدیریت یک شرکت استارتاپی رو به همه مشکلات و چالش های بخصوصش شبیه سازی کنید.

این بازی رو به مدیران استارتاپی و شرکت های حوزه های فن آوری پیشنهاد میکنم، چون که میتونید متد های مدیریتی خودشون رو توی این بازی آزمایش کنیدو از نتیجه اون رو بررسی کنید، اگر چه این بازی جای کار زیادی داره و نتونسته به تمام چالش های یک شرکت بپردازه ولی نکات ریز زیادی رو توی خودش جای داده که میتونه خیلی بدردتون بخوره.

معرفی بازی Startup Company
معرفی بازی Startup Company

در بازی استارتاپ کمپانی شما در نقش مدیر یک شرکت نوپای نرم افزاری و با حداکثر 8 نفر، در یک محیط کوچیک شروع به کار میکنید.

بودجه دردسترس شما بسیار محدوده و اگر در همون ابتدا برای نیروی کار و خرید تجهیزات اون رو مدیریت نکنید، ممکنه ورشکست بشیدو مجبور بشید بازی رو از اول شروع کنید.

باید دخل و خرج خودتون مدیریت کنید تا رشد کسب و کارتون با کمترین ریسک ممکن ادامه پیدا کنه.

در این بازی میتونید متدهای مدیریتی خودتون رو بسنجید، به عنوان مثال بعضی از مدیران بر این نظراند که تا حد امکان، اقدام به استخدام نیرو نکنن! میتونید این مورد رو در بازی استارتاپ کمپانی مورد سنجش قرار دهید. و ببنید که آیا استراتژی درستی هست یا نه؟

استارتاپ کمپانی به خوبی نیرو های کاری متخصص رو تفکیک کرده، مدیران فروش در ابتدای بازی نقش مهمی رو ایفا میکنن، اما این دولوپر ها هستند که تامین کننده منابع اولیه انجام سفارش ها هستند. هر دولوپر فقط میتونه روی یکی از منابع متمرکز بشه، و نمیتونید از اون ها در حد یک برنامه نویس فول استک بهره ببرید.

برای استخدام نیروی های مورد نیازتون اول باید یک آگهی استخدام ایجاد کنید و از بین افرادی که اعلام آمادگی میکنن، بر اساس ساعت کار، میزان مهارت، و حقوق دریافتی، نیروی مورد نیازتون رو انتخاب کنید. و لازم به ذکره که ایجاد این آگهی هم هزینه قابل توجهی روی دستتون میزاره.

بزرگترین نکته ی این بازی، میزان رضایت کارمند ها، از همکاری با شماست، در صورتی که میزان رضایت اونا کم بشه و اقدام به استئفاء کنن، شما مجبور به انتشار یک فراخوان جذب نیروی دیگه میشید. و تا زمان پیدا کردن نیروی جایگذین ممکنه مهلت انجام سفارشاتو از دست بدید. پس حسابی محیط کار خودتون رو با المان های محیطی مثل: گل و گیاه و لوازمی که باعث آسایش و راحتی کارمنداتون میشه پر کنید.

 

کارمندای شما تنها به مدیران فروش و توسعه دهنده ها محدود نمیشن و باید مدیریت تعدادی گرافیک دیزاینر، لید دولوپر، منیجر، دیجیتال مارکتر و مدیران منابع انسانی رو، برای راحتر و بهتر انجام شدن سفارشات روزمره و همچنین پروژه هایی که خودتون لانچ میکنید در نظر بگیرید.

در ابتدا هزینه های شما با انجام سفارشاتی که به صورت مستقیم و همچنین مناقصه ای به شما واگذار میشه تامین و جبران میشه.

سفارشات روزمره، فقط حقوق کارمندا، هزینه اجاره و همچنین خرج های روتین شما رو پوشش میده و برای بدست آوردن درآمدهای بیشتر و البته با ریسک بیشتر باید به راه اندازی پروژه های مستقل خودتون اقدام کنید. ولی این کار هم مثل یک کسب و کار توی دنیای واقعی، بی دردسر نیست!

شما باید منابع فنی و زیرساخت های راه اندازی پروژه هایی مثل شبکه های اجتماعی، پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو، فروشگاه آنلاین و سرویسای استریم رو داشته باشید و بعد محقق های شما باید اقدام به تحقیق و بررسی روی فریم ورک های جدید و امکانات مورد نیاز هر پروژه بکنن و بعد از اون مهندسین شبکه، باید منابع مورد نیاز برای سرور های میزبانی هر پروژه رو فراهم کنن.

کار راه اندازی پروژه های استارتاپی به اینجا ختم نمیشه و بعد از لانچ پروژه، تازه کار شما شروع میشه شما باید همیشه در حال بروزرسانی پلتفرم خودتون باشید، این آپگرید ها باعث افزایش ضریب جذب کاربرای شما میشه، و همزمان دیجیتال مارکتر های شما برای رشد این کسب و کار ها باید اقدام به تولید محتوا متنی، صوتیو ویدیویی و همچنین تبلیغات تلوزیونی و راه اندازی برنامه های مشارکتی کنند.

شما میتونید میزان رشد خودتون رو با رقبا مقایسه کنید و در صورت تمایل بخش یا تمام سهام کسب و کارهای دیگه رو خریداری کنید.

 

با این تفاسیر بهتره برای یکبار هم که شده وقت بزارید و بازی استارتاپ کمپانی رو شخصا تجربه کنید، شاید نکاتی از این بازی بتونه به بهبود و رشد کسب و کار شما کمک کنه.

مرسی که تا آخر این مقاله همراه من بودید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *