حسین جنتی در کتاب فروشگاه ابری: دستورالعمل ساخت و توسعه یک فروشگاه اینترنتی موفق به زبان ساده، دستورالعملی کاربردی و جامع ارائه میدهد که با استفاده از آن میتوانید ایدههای فروشگاهی خود را پیادهسازی، توسعه و نگهداری کنید.
فروشگاههای آنلاین برتریهای خاص خود را نسبت به مغازهها و فروشگاههای حضوری دارند به همین دلیل روز به روز در حال رشد و گسترش هستند. برخی از این برتریها عبارتند از: سهولت در پرداخت، خرید بدون خروج از منزل، دسترسی شبانه روزی، دریافت اطلاعات کافی در مورد کالا و…
این کتاب حاصل چندین سال سابقه تدریس، راهاندازی چندین وبسایت، فروشگاه و کسب و کار موفقِ آنلاین و مشاوره کسب و کارهای بزرگ است. و تمامی مِتُدهایی که در کتاب پیرامون آن صحبت شده بر اساس کیسهای عملی و موارد آزموده شده، به نگارش در آمده است.
نگارش کتاب فروشگاه ابری به گونهای انجام شده که در گذر زمان تغییری در کُلیَت آن به وجود نیاید و شما بدون نگرانی از بلا استفاده شدنِ دستورالعمل، بتوانید از مطالب آن به خوبی استفاده نمائید.
علاوه بر مطالب گفته شده این کتاب به شما کمک میکند تا بتوانید فروشگاه یا کسب و کار فیزیکی خود را نیز بر فراز ابرها و در دسترس کل دنیا قرار دهید.
در بخشی از کتاب فروشگاه ابری میخوانیم:
اگر فکر میکنید تنها با راهاندازی یک سایت فروشگاهی میتوانید بدون تلاش برای پیشرفت و توسعه، به فروشی مناسبی دست پیدا کنید، یا در یک روز، هفته یا ماه، کاربران برای خرید به وبسایت شما سرازیر میشوند، و یا راضی نگه داشتن مشتری در فروشگاههای آنلاین و پشتیبانی آنها بعد از خرید ضروری نیست، باید بگویم که سخت در اشتباهید!
اینها برخی از باورهای غلطی است که در طول سالها تجربه در راهاندازی و آموزش مدیریت فروشگاههای اینترنتی با آنها مواجه شدهام!
اگر به اندازه کافی بر روی فروشگاه آنلاین خود وقت و انرژی نگذارید و روز به روز به فکر پیشرفت و گسترش آن نباشید، وبسایت شما مانند یک مغازه در دور افتادهترین بخش یک صحرا میماند که کاربران حاضر نیستند برای دسترسی به آن تلاش کنند. پس در نتیجه نه فروشی خواهید داشت و نه مشتری احتمالیای!
اگر در هفتهها یا ماههای نخست، فروشی نداشته باشید طبیعی است. ولی اگر این مدت به بیش از سه ماه برسد و روند فروش کالاها در وبسایت شما آغاز نشود، قطعاً مشکلی در کار شما وجود دارد! مشکل میتواند فنی و در روند خرید سایت باشد (البته همیشه باید در حال بررسی و تست کارکرد سایت باشید) و یا شاید مشکلات سئو و موتورهای جستجو و یا حتی تبلیغات و مِتُدهای مدیریتی خود شما دلیل اصلی عدم شروع روند فروش وبسایتتان باشد.
بخش فروشگاهی طراحان عصر نوین که در واقع بعد از گذشت یک سال از راهاندازی وبسایت اصلی طراحی و اجرا شد. در آن زمان به دلیل اینکه تنها به قرار دادن نمونه کارها بر سایت اصلی بسنده کرده بودیم بازدید خاصی روی سایت اتفاق نمیافتاد ولی با هم فکری و کمک یکی از دوستانی که خیلی زود از ما جدا شد، ایده فروشگاه را اجرائی کردیم و پس از آن شروع به طراحی و قرار دادن طرحهای گرافیکی و ابزارهایی برای طراحان بر روی فروشگاه کردیم.